- OKULUN TARİHÇESİ:
Okulumuz Özel İdare tarafından yaptırılmıştır. Okulumuzun tapusu Maliye Hazinesine aittir. Okulumuz 1991 yılında yapılıp 30 derslikli Ümraniye Anadolu Lisesi olarak eğitim-öğretime başlamıştır. Ümraniye Anadolu Lisesi, 2010 yılında kendi adına yaptırılan yeni binasına taşınmıştır. Okul binamızda Namık Kemal Lisesi geçici olarak (2010-2011yılları arası) eğitim- öğretim yapmıştır. 2011-2012 eğitim - öğretim yılından itibaren valilik makamının 13/06/2011 tarih ve B.08.04.MEM.0.34.03.00.105.01/74265 sayılı onayı ile Yunus Emre İlköğretim Okulu kurulmuş ve binada eğitim-öğretime başlamıştır. Daha sonra 4+4+4 eğitim sistemine geçişle birlikte okulumuz ortaokula dönüştürülmüştür. 2012-2013 eğitim-öğretim yılından itibaren Yunus Emre Ortaokulu olarak hizmete devam etmektedir.Binamız dört kattan ibaret olup her katı net olarak 833 metrekare, toplam 3332 metrekaredir. Okulumuzda normal eğitim öğretim yapılmaktadır.
Okulumuza 1238-1328 yılları arasında yaşamış Türk Halk şairi Yunus Emre’nin ismi verilmiştir. Yunus Emre Ortaokulu, bu ismi sonsuza kadar taşıyacaktır.
- OKULUN BUGÜNKÜ DURUMU
Okulumuz 27 derslikli olup yaklaşık 1094 öğrenciyle eğitim-öğretime devam edilmektedir. İki derslik, anasınıfı olarak kullanılmaktadır. Sınıf mevcutları ortamla 40-45 civarındadır.
Okulumuzda 1 müdür odası, 3 müdür yardımcısı odası, 1 öğretmenler odası, 2 rehberlik servisi, 1 kütüphane,1 memur odası,1 Aile birliği odası,1 arşiv ve depo odası, 1 mutfak, , 1 kantin, 1 çok amaçlı salon, 1 mescit bulunmaktadır. Bahçedeki bölümlerimiz Beden Eğitimi ve spor odası,Teknoloji ve Tasarım dersliği,Görsel Sanatlar dersliği,Güvenlikçi odası olarak kullanılmaktadır.
Okul binası üç katlı ve bahçelidir. Okulumuz çevresinde 3332 m2 bahçe alanı mevcuttur. Okulun bahçesi okul ihata duvarı ile kuşatılmıştır. Okulumuza 2013-2014 eğitim-öğretim yılında deprem güçlendirmesi yapılmıştır.2014-2015 eğitim-öğretim yılında sabahçı olarak eğitim-öğretime başlamıştır.Binamızda öğleden sonra Hasan Tahsin İlkokulu eğitim yapmaktadır.
Okulumuz kaloriferlidir, doğal gaz kullanılmaktadır. Elektrikle aydınlatılmakta olup, şebeke suyu harcanmaktadır. Kanalizasyonu vardır. Okul çevresi sürekli gelişmekte ve göç almaktadır. Buna bağlı olarak okul mevcudumuz sürekli artmaktadır.
Okulumuzda bu yıl itibarı ile 1 müdür, 2 müdür yardımcısı, 39 kadrolu branş öğretmeni, 3 kadrolu rehber öğretmen, 4 kadrolu okul öncesi öğretmeni,1 tane ücretli öğretmen,1 kadrolu- 5 ücretli hizmetli, 1 ücretli güvenlik görevlisi olmak üzere toplam 53 personeliyle ve 1254 öğrencisiyle birlikte eğitim- öğretim yapılmaktadır.
Gerek eğitimde başarıyı artırma gayretleri, gerekse TKY ekip çalışmaları neticesinde olsun veli ve hayırseverlerin işbirliği ile okulumuz başlangıçtan günümüze çok ciddi atılımlar yapmıştır.
TEMEL DEĞERLERİMİZ
- Ülkenin bütünlüğü,
- Ay-yıldızlı bayrağımız ve İstiklal Marşımıza gönülden bağlılık
- Geleceği şekillendirme sorumluluğu taşımak,
- Sevgi, hoşgörü, güven ve özveri sahibi olmak,
- Evrensel değerleri koruyup geliştirmek,
- Demokratik ve gelişmeye açık olmak,
- Dürüstlük, tutarlılık, şeffaflık ve paylaşımcılık,
- Kültürel farklılıkları zenginlik olarak kabul etmek,
- Kolaylaştırmak, zorlaştırmamak,
- İlişkilerde sevgi ve saygıyı esas almak,
- Hukuk ve hakkaniyetten ayrılmamak,
- Gelenek, örf ve adetlerimize sahip çıkmak.
KURUMUMUZUN İLKE VE POLİTİKALARI
İLKELERİMİZ
1.Atatürkçülük ilke ve inkılâplarını esas alırız.
2.Öğrencilerimizin geleceğinin bizim geleceğimiz olduğuna inanırız.
3.Her öğrencinin gelişmesi için ortam hazırlarız.
4.Başarının takım çalışmalarıyla yakalanacağına inanırız.
5.Öğrenci, veli ve toplum beklentilerine odaklı çalışırız.
6.Ortak aklı kullanarak demokratik kararlar alırız.
7.Fırsat eşitliğini yaşatırız.
8.Eğitim-öğretimde kaliteyi ön planda tutarız.
9.Bilimselliği esas alırız.
10.Öğrenmenin temel ihtiyaç ve vazgeçilmez hak olduğuna inanırız.
11.Başarının kendisinin ödül olduğuna inanırız.
POLİTİKALARIMIZ
1.Okul çalışanları insan haklarına saygılıdır. Vatandaşın hizmetinde olduğunun bilincindedir.
2.Ülkemizin kalkınmasında, gelişmesinde ve ekonomisinin güçlenmesinde önemli rol oynayan eğitim-öğretimi, 21. yüzyıl standartlarına ulaştırmak, dünyanın üretim sistemindeki ve bunun dayandığı teknolojideki gelişmelere uyumlu, yüksek nitelikli ve anayasada ifadesi bulunan Atatürk milliyetçiliğine bağlı insan gücü yetiştiren bir yapıya kavuşturmak görevimizdir.
3.Katılımcılığın, benimsenmenin, işi sahiplenmenin ve yetenek geliştirmenin ön planda tutulduğu bir eğitim politikası benimsemekteyiz.
4.Yetiştirmek istediğimiz insan modeli şöyledir;
Öğrenmeyi öğrenmiş, ihtiyacı olan bilgiyi arayıp bulan,
Sorun çözme yeteneği gelişmiş,
Çevreyi koruma bilinci oluşmuş, bu bilincin gereklerini yerine getiren,
Laik, sosyal, hukuk devletini bilen ve benimsemiş olan,
Bilimsel tutum ve davranışları benimseyen ve uygulayan,
Kendiyle ve diğer insanlarla barışık,
Demokrasiyi bir yaşam biçimi olarak benimsemiş
Ben merkezli düşünmeyen, empati kurabilen,
Ekip halinde çalışma yeteneği gelişmiş olan.